Hala bir web siteniz yok mu? Bu yazıyı muhakkak okumalısınız çünkü bu yazıda size neden web siteniz olması gerektiğini açıklıyorum. Evet sıkı durun başlıyoruz.
Sizin de bildiğiniz gibi dünya çeşitli sanayileşme süreçlerinden geçti ve geçiyor. İlk olarak buharlı makinelerin üretimde kullanılmasıyla dünya Endüstri 1.0 ile tanıştı ve üretim bir nebze de olsa kolaylaşmaya başladı. Daha sonra üretimde elektirikli aletlerin kullanılmaya başlanması ve artan işgücü ihtiyacı Endüstri 2,0’ı doğurdu ve artık kitlelere üretim yapmak kolaylaştı. Bir süre sonra da bilgisayarlı sistemler, otomasyon sistemleri ve yazılımlar sanayide çağ atlattı bu da Endüstri 3.0 olarak adlandırıldı. Günümüze gelindiğinde ise dünya artık bambaşka bir yere doğru gidiyor. İnternetin yaygınlaşması; E-ticaret sistemleri, çeşitli yazılımlar, akıllı cihazlar, uygulamalar, nesnelerin interneti, yapay zeka… daha bir çok hayatımızı kolaylaştıran bilişim ürünleri ortaya çıkardı ve biz artık bu döneme Endüstri 4.0 diyoruz. Daha başlangıç aşamasında olan bu devrimi yakalamak, işte bütün mesele bu.
Endüstri 4.0 çağında sizin de bir internet siteniz olmalı, hatta olmak zorunda çünkü insanlar artık bilgi ve katma değeri yüksek ürünler üreterek kazanıyor siz de bilgi üretmelisiniz. Bilgi çağında ancak bilgi üreterek ayakta kalabilirsiniz.
Bilgi üretelim derken sadece teknoloji ve yazılım sektörünü kastetmiyorum işiniz her ne olursa olsun katma değerini yükselmekten bahsediyorum.
Nedir bu katma değer?
Ürettiğiniz ürünün veya verdiğiniz hizmetin her aşamasında yaratmış olduğunuz ek değerdir. Üretim aşamasındaki bir işlemden marka değeri yaratmaya kadar kapsamı geniş bir kavaramdır katma değer. Bilgiyi satmaktır da diyebiliriz. Dolayısıyla bu da karınızı ve ürününüzün fiyatını artı yönde etkiler. Ne kadar katma değer yaratırsanız o kadar kazanırsınız. Neden bütün ünlü markalar ürünlerini pahalı fiyatlardan satıyor? Aynı ürünü üreten ve ortalama bir marka ile farkları nelerdir? İşte bu markalar diğerlerinin yapamadığı şeyi yapıyor ve tabi ki de kazanıyor. Katma değer derken bunu kastediyorum.
Peki bilgi üretmek derken neyi kastediyorum?
Bilgi üretmek derken; sayfalarca kitap yazmak mı? araştırmalar yapmak mı?
Şöyle bir örnek üzerinden gidelim:
Hala hazırda yapmakta olduğunuz işi düşünün, bu işe nasıl katma değer yaratırım diye uğraşıyorsunuz. Bunu yaparken işinizle alakalı çeşitli kaynaklara başvuracaksınız ve bu kaynakların başında tabi ki de internet geliyor. İnternete girip Google amcaya soracaksınız. Sizin işinizi yapan başkaları nasıl yapıyor? İşiniz hakkında akademik-bilimsel çalışmalar var mı? Sektörünüzdeki yenilikler neler? Araştıracaksınız…. Bulduğunuz kaynaklardan, izlediğiniz videolardan bilgi edineceksiniz ve öğrendiğiniz bilgileri kendi işinize uygulayacaksınız. Böylelikle hem kendinizi hem işinizi geliştireceksiniz. Bilgi üretmek işte budur.
Peki bunun websitesi açmakla ne alakası var?
Çok alakası var; örnek üzerinden devam edersek, işinizle alakalı son gelişmeleri nereden öğrendiniz? Cevap tabi ki de internet. İşte alaka buradan geliyor. İşiniz hakkında bilgi edindiğiniz bir siteyi ele alalım, bu site bir kişisel blog veya kurumsal bir site olsun. Siz bu kişiyi veya kurumu daha öce bilmiyordunuz. Biraz araştırma yaptınız ve tanıdınız. Belki de bu siteden işinizde kullanacağınız bir alet hammadde veya herhangi bir şey satın aldınız. O site internette olmasaydı siz ne o kişiyi veya kurumu tanırdınız ne de o aleti satın alabilirdiniz ve kimse kazanamazdı.
Devam edelim; şimdi örneği ters çevirelim, başka birisi internette araştırma yapıyor ve sizin sitenize girdi yararlı bir bilgi edindi. Bu sayede sizden alışveriş yaptı. İşte bütün olay burada bitiyor. Ya web sitesiniz olmasıydı ne olacaktı? Müşteri kaçacaktı. İşte bu tarz fırsatları değerlendirmek, için öğrendiğiniz, yararlı bilgileri paylaşmak için, işinizin reklamını yapmak için, insanlara ulaşmak, bilgi edinmek, katma değer yaratmak için bir web sitesine ihtiyacınız var.
Açalım açmasına da web sitesi nasıl kurulur bilmiyorum?
Üzülmeyin bilen birisi var, benimle buradan iletişime geçebilirsiniz. Kullanımı kolay içerik yönetimi sistemiyle siz de bilgi çağını yakalayabilirsiniz. İşiniz ne olursa olsun eğer internette yoksanız gelecek karanlık olabilir. Bu yüzden rotanızı karanlık yoldan aydınlık yola doğru çevirmenin zamanı geldi.